štvrtok 27. júna 2013

Moraviaman 2013

 
Splním si záväzok, ktorý som si dal, že tento rok skúsim z každého preteku napísať race-report. Vzhľadom na to, že bol uverejnený so mnou rozhovor na www.etriatlon.cz tak ho sem iba skopírujem a pridám niekoľko postrehov na úvod ...
 
 
 
Vopred musím napísať, že môj Moraviaman netrval iba tých 9 hodín na trati ... bol to pre mňa asi najdlhší pretek v živote ...
Začal som ho už niekedy koncom leta 2012 kedy som si hľadal 1000 dôvodov na to sa vyhnúť akému-koľvek dlhému triatlonu (moc dobre si pamätám na náš rozhovor s Miškom Jaloveckým, keď som mu v cieli Slovakmana podával pivo a hovoril, že "už nikdy túto psychiatriu ...") a úspešne som si to sám sebe vysvetľoval až do chvíle, kedy sa moje meno neobjavilo na štartovej listine ... áno, objavilo sa tam, ale ja som ho tam nedal, len zrazu mi prišlo mailom potvrdenie o prihlásení ... kto to urobil? neviem, ale tuším, že to bol ON - pán M.N., ktorý usúdil, že aspoň jeden Ironman je pre môj budúci vývoj nevyhnutný ... Tak mu týmto veľmi pekne ďakujem ...
Čo sa dialo od toho oného dňa?
 
Najskôr som nadával, ale postupne som sa zmieroval s tým, že asi to tak má byť, samozrejme k tomu prispievalo systematické masírovanie mozgu od pána M.N a to minimálne raz denne ... keď náhodou nejaká dávka bola vynechaná, tak v nasledujúcich dňoch poriadne pritlačil na pílu...
 
 
Čo najviac trpelo ... od apríla rozhodne vláčiky ... a to som sa v zime tak krásne rozbehol staval som a staval ... hodne som sa posunul dopredu ale za posledné mesiace som si iba pár krát zajazdil ... nepostavil som vôbec nič ... ako aj ... s roztrasenými rukami po plávaní stojac na nestabilných nohách po všetkom tom ostatnom... ale na vláčiky zase príde a už sa móóóc teším. Ostatné som ako-tak stíhal, teda okrem roboty, tá išla hlavne posledný mesiac hodne do ústrania - no nebude sa fakturovať, tak to dúfam všetko naženiem na prajzmanoch :)))
Inak samotný pretek bola celkom pohodová záležitosť, celkom ma bavilo plávanie, konečne takmer v čele preteku, potom naháňačka s Petrom. Bolo to super, aspoň som sa na kole nenudil a musel byť stále v strehu a beh ... Môžem povedať že takýto pohoďácky som už dávno nemal ... konečne som nerozmýšľal o tom že patrím na psychiatriu ... ale som si iba bežal, tak aby ma to moc nebolelo - teda zo začiatku, ku koncu to bolí vždy ... kto skúsil ten vie ...
Nakoniec musím priznať, že ten, ktorý ma prihlásil mal pravdu a som celkom rád, že som si dokázal, že to dokážem ...
Tak, už iba zopár štatistických údajov:
umiestnenie :2.  miesto celkovo, 1. miesto MSR
časy:  celkovo 09:01:10.7 , strata na víťaza 00:09:24.2
plávanie: 00:58:20.6 (3)
transition 1: 01:36.
cyklistika:4 04:37:31.6 (2)
transition 2: 01:18.4
beh: 03:22:23.7 (10)
bol to môj 26-ty ironman, 3. najrýchlejší ...

výsledky: http://www.czechtriseries.cz/results/race/297
záznam Českej televízie: http://www.ceskatelevize.cz/porady/10155440826-moraviaman-2013/313297371361002-moraviaman-2013/video/
 
 
 
A tu už je ten rozhovor v ktorom je všetko potrebné ...
 

Druhé místo bylo splnění cíle a maximum možného, říká po Moravianmanovi Jozef Vrábel

25.06.2013 - Josef Rendl
Na mistrovství České a Slovenské republiky v ironmanském závodě Moravianman v Otrokovicích zajel výborný čas 9:01:10 a skončil druhý v celkovém pořadí. Až na metu 135. kilometru se mu dařilo držet stejné tempo s Petrem Vabrouškem, se kterým společně útočili na nejrychlejší cyklistický čas v historii závodu. Jak viděl Jozef průběh závodu svýma očima se dočtete v následujícím rozhovoru.

S čím jsi šel na start Moravianmana? Jaká byla tvá očekavání a cíle? Z čeho jsi měl největší obavy?
S rešpektom - voči trati aj súperom. Mal som za ciel predviesť maximum čo vo mne je, teda minimálne druhé miesto v celkovom poradí a titul Slovenského majstra. Všetko ostatné by bolo sklamanie. Najväčšie obavy som mal z Ruda Cogana a z tepla. Presne v tomto poradí :)
Jak se pro tebe závod vyvíjel? Zkusil jsi bojovat o prémii nového kola pro nejrychlejšího cyklisty? Kde se lámal chleba v souboji s Petrem Vabrouškem?
Pretek sa vyvíjal presne podľa scenára a stratégie, ktorú som si naplánoval a potom zrealizoval. Ironman je šachová partia so súpermi a je potrebné vedieť, čoho sú schopní. Plán bol jasný uplávať komu sa len dá, vyplávať pred Petrom, alebo naraz s ním a skúsiť ísť sním na kole, dokedy to len bude možné. V žiadnom prípade som za ním nechcel jazdiť ako nejaký prívesok a chcel som rovnocenne prispieť k držaniu maximálneho tempa. Uvedomoval som si, že ak chcem pristúpiť na túto hru, musím ísť priemer okolo 40km/h, lebo Petr jednoznačne plánoval zlomiť cyklistický rekord, ale táto stratégia bola obojstranne prospešná. On dosiahol svoj cieľ a ja svoj. Chlieb sa nelámal nikde. Do 135. km sme išli v kontakte a to bola hranica, ktorú som si mohol dovoliť. Proste som Petra nechal ísť jeho tempo a ja som mierne ubral s uvážením blížiaceho sa behu. Po cyklistike som strácal 3 minúty, ale na môjho najväčšieho súpera Ruda Cogana som si najazdil 14 minút. Na začiatku behu som zvolil miernejšie tempo, nemal som žiadne ambície stíhať Petra, ale chcel som mať rezervu pre prípad, že by som musel pridať. Po prvom bežeckom okruhu som mal stále komforný 12 minútový náskok a tak som bežal iba to, čo bolo potrebné a kotrolovane som si nechal ukrajovať z náskoku približne minútu na 10 kilometrov. Aby som odpovedal na otázku, prémia za cyklistiku ma vôbec nezaujímala.
 
 
 
Jaké byly tvé první dojmy v cíli?
Strašne jednoduché, priam fundamentálne živočíšne:). Konečne to mám za sebou a môžem zložiť z pliec ten balvan, ktorý som si naložil. A ešte niečo. Celkom ma potešili dopingoví komisári, keď ma požiadali o kontrolu. Celý pretek som si nedovolil ísť na WC, hlavne na behu si myslím, že by to mohlo súperov povzbudiť, keby zrazu zbehli o minútu viac. Tak som to udržal a mohol ísť na kontrolu.:)
Co pro tebe tento velký úspěch znamená? Jak hodnotíš konkurenci, která se sešla na startu?
Výsledku v celkovom poradí si cením moc. Druhé miesto bolo splnenie cieľa a maximum možného. Konkurencia bola nasledovná: neprekonateľný Petr Vabroušek, vynikajúci Ruda Cogan (podľa mňa podal najlepší výkon, aký som u neho videl) a ešte borci v prvej 6-ke. Potom tam bol naozaj odstup. Z pohľadu slovenských pretekárov bol pretek odignorovaný, čo ma veľmi mrzí a považujem to za veľkú škodu. Jednoznačne sme mali oplatiť to, v akom počte prišli českí pretekári na minuloročného Slovakmana a tým sa postarali o famózny pretek. Toto ma naozaj mrzí.
Horké počasí muselo dát závodníkům na trati pěkne zabrat. Jaká byla atmosféra závodu?
Na Moraviamane som štartoval piaty krát zo šiestich rokov, čo sa triatlonu venujem. Vynechal som iba raz, keď sme s Marekom ťahali IM šnúru a tak sme pretekali v Nice. Je to môj najobľúbenejší dlhý triatlon (týmto sa ospravedlňujem Vladovi a Paľovi - Slovakman mám takmer rovnako rád, lem mi proste nesedí trať) a mám preto veľa dôvodov. Je to pretek usporiadaný veľkými srdciarmi a je krásne vidieť ako je pretek z roka na rok väčší a lepší ...Preto aj pretekám za Moraviaman team !!! Počasie bolo konečne pravé ironmanské. Pri Ironmane má byť slnečno, teplo, musí fúkať vietor a voda má byť dosť teplá na to aby sa plávalo bez neoprénu. Toto sú tie pravé podmienky.



 
Svojí formu jsi naznačil už na Czechmanovi v Pardubicích, kdy ses také dostal na medailové pozice. Jak jsi spokojen s dosavadním tréninkem?
Práveže v Pardubicích som predviedol veľmi slabý výkon. Rozhodne som chcel viac. Ale dva poironmany víkend pred tým sa postarali o to, že som bol iba tieňom samého seba. Poučím sa a viac to už neurobím. S tréningom? Áno som spokojný, že sa skončilo obdobie veľkej driny a dúfam, že už budem iba žať z toho čo som zasial:) Pozbieram úrodu a s radosťou 7.8. ukončím sezónu.
 
 
Kde ještě budeš letos závodit?
Pretekať budem už iba 2x. Kde, to je tajné:) Ale zúčastním sa ešte veľa pretekov ...
Co pro tebe triatlon v živote znamená? Jaký je tvůj triatlonový sen, který by sis jednou rád vyplnil?  Máš v někom triatlonový vzor?
Asi mnohých sklamem, ale nič viac ako šport. Mám ho rád, ale to je všetko. V žiadnom prípade to nie je pre mňa životná filozofia ani životný štýl. To by bolo moc málo ... Triatlonový vzor jednoznačne mám. Je to môj teamový kolega Mareček Nemčík. Ten žije každodenne svoj triatlonový sen. Nepoznám nikoho, kto by tento šport prežíval viac a intenzívnejšie ...
 
 
Tvůj syn už také závodí. Jak ho to baví? Trénujete společně?
Ťažká otázka. Myslím si, že tomu práve začína prichádzať na chuť. Obe moje deti pretekajú už štvrtý rok. Je pravda, že Jožko tento rok už serióznejšie. Margarétka je ešte malá a jediné čo od nech chcem, je to aby mala radosť z pohybu. Žiadny tlak a stres, toho si ešte v živote užije viac ako dosť. S deťmi trénujem každý deň. Tri krát do týždňa ich vozím na plavecké tréningy a plávame spolu. Samozrejme každý v inej dráhe s plavcami primeranej výkonnostnej úrovne. Tri krát do týždňa chodíme spolu aj na atletiku a taktiež trénujeme spoločne. V zime úplne rovnaký tréning v telocvični a vonku si dáme spoločný rozklus a potom sa každý venujeme svojmu tréningu na dráhe. Deti majú vynikajúcich trénerov. Ja im do toho nehovorím, chcem aby som to sledoval z nadhľadu a nepreťažoval ich.
Trénuješ někdy spolu s dalším výborným triatlonistou, krajanem Karolem Džalajem?
Určite by som bol rád, keby to bolo možné čo najviac. Nebývame síce ďaleko od seba, ale je ťažké dohodnúť sa. Predsa len čas nie je nafukovací. Odtrénovali sme tento rok spolu iba dva cyklistické tréningy, ale oba boly výborné.
 
Profil
Počet absolvovaným IM závodů: 26 
nejrychlejší čas: 8:50:46 (2012)
nejrychlejší halfironman:  4:02:01 (2013)
 
Vidíme sa cez víkend v Klagenfurte ... budem vám fandiť zo všetkých síl ...


Žiadne komentáre: