piatok 19. júla 2013

Slovakman 113 Bátovce alebo Batman :) ?


 
Žiaľ tu nie je moc čo písať...
Už v Klagenfurte na trati sa rozhodlo o tom, že v Bátovciach veľa vody nenamútim ...
Už som pred touto situáciou stál minulý rok ... zabaliť Klagen a zajazdiť dobre Bátovce, alebo sa hrať na železnejšieho ako som a Bátovce obetovať ...
Jednoducho je jasné, že po dvoch Ironmanoch po sebe sa za dva týždne nedá ísť kvalitne pretek na polovičnej trati ... jednoducho organizmus ešte nie je schopný ísť do intenzity a je to iba jedno veľké trápenie ...
K tomu som posledný týždeň strašne veľa nacestoval ... takže už na štarte som cítil že to bude hodne utrápené ...
Nie je moc veľká sranda mať štartové číslo 1 a obhajovať víťazstvo a pritom vedieť že pretek bude jedno veľké knedlenie ... a pritom si každý myslí, že to dám ľavou-zadnou ... :)
Nič to ... aspoň som to skúsil ... a ako bolo ... takto :
Na moje prekvapenie sa plávalo v neopréne, ale voda bola fakt chladnejšia ako som predpokladal ...
Proste som po štarte skočil do vody a plával ... čelo mi hneď ušlo a ja som sa zachytil na konci druhej skupinky a plával som spolu s Filipom Kristlom, ktorého som považoval za najväčšieho súpera ...
 


V podstate som bol s plávaním spokojný ... plával som veľmi uvoľnene a pohodlne, v podstate som nemíňal zbytočne energiu a z vody som vyliezal na 9. mieste za 26:15 ... spolu s Filipom ... zatiaľ spokojnosť ... v depe som sa zdržal o nejakú sekundičku naviac, lebo som vyskúšal po dlhej dobe cyklistiku v ponožkách z taktických dôvodov ...
Skúsil som ísť prvých 3-4 km voľne a potom začať pridávať, keď sa profil trate začal zdvíhať ... tam som mal v pláne Filipa odpárať a to sa mi aj podarilo ... postupne som začal zbierať pretekárov pred sebou a na konci prvého okruhu, teda na 30. km som už bol na 3. mieste ... všetko išlo podľa plánu, len som cítil, že mi trošku dochádza para ... ešte som sa počas celého druhého kola snažil držať tempo ale už to hoodne bolelo ... druhé kolo som dokončil na druhom mieste a na prvého Vlada Sopka som strácal iba zopár sekúnd ... horšie bolo, že som na otočke videl dvojičku Lukáš Krpec a Filip Kristl asi iba 1:30 za mnou ... to znamenalo, že idú takmer rovnako ako ja v druhom kole ...
 


Na prvé miesto som sa dostal asi na 63. kilometri a zdalo sa, že som tam, kde som chcel byť ... mierne som aj ubral, lebo bolo jasné, že Vlado Sopko prvé dve kolá evidentne prepálil a teraz hodne zaostával ... ale asi som ubral až príliš ... lebo na 83. km sa okolo mňa v zjazde prehnal Lukáš Krpec a dotiahol za mnou aj Filipa ...



Filip bol spokojný s touto pozíciou a nechal Lukyho ísť a zostal za mnou ...  v tomto poradí sme prišli aj do druhého depa ... Lukáš s náskokom asi jednej minúty a zopár sekúnd, ja druhý a Filip na treťom mieste v tesnom závese ...
Depo som mal fakt rýchle a Filipovi som v depe ušiel, nahodil som tempo v akom by som si predstavolal beh a vyrazil som ... Lukášov náskok sa pomerne rýchlo zmenšoval, Filipovi som utekal a tak som trošku upravil tempo ... nebolo treba sa hnať znovu do vedenia príliš skoro ... na konci prvého zo štyroch bežeckých okruhov mi už na prvé miesto chýbalo asi iba 10 krokov ... ale povedal som si že ešte nie ... zostal som za Lukášom, ale evidentne sme obaja spomaľovali ... a Filip sa začal približovať ... približne na 7. kilometri išiel cezo mňa  a o chvíľu aj cez Lukáša ...takže som sa dostal na 3. miesto ...
 

 
Filip bežal tempo, ktoré som nedokázal akceptovať a tak som iba mierne pridal a predbehol som na konci druhého okruhu Lukyho ... lenže zozadu sa nezadržateľne blížil maďar Hankó ... ten ma zarezal v polovičke tretieho okruhu ... a žiaľ na konci tretieho opäť Lukáš Krpec ... tu som už fakt mlel z posledného a v podstate som sa iba motal po trati a nedokázal som reagovať vôbec na nič ... ešte že som vedel, že všetci ostatní sú tak ďaleko, že ma už fakt nemôžu dobehnúť ... to by som musel zastaviť ... a tak som sa domotal, rozbitý ako Čipčalový kohút do cieľa na celkovom 4. mieste ...
 


Čo na záver, pre mňa hrozne depresívny pretek ... skúšal som všetko, ale keď to nejde tak to nejde ... bol to môj najslabší výkon na trati polovičného ironmana za posledné 2 roky ...
Takže vyhral nakoniec Filip Kristl, išiel naozaj takticky ako skúsený borec a z prehľadom zvíťazil, druhý skončil borec z Maďarska David Hankó a tretí bol Lukáš Krpec z Čiech. Ešte že tak, a tak po minuloročnej zlatej sa mi tento rok ušla strieborná medaila na majstrovstvách Slovenska na tratiach stredného triatlonu ...
Link na výsledky:
http://www.triathlon.sk/images/stories/vysledky_slovakman113_absolut.pdf
 


1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Nojo když ty bys taky chtěl všude vyhrát ;) Ale daří se ti letos, to se musí nechat ;) IM