nedeľa 14. decembra 2008

Specialized S-works Tarmac SL

Po dlhej dobe hľadania som konečne našiel mierne jazdenú silničku (12000km, 9 mesiacov)podľa svojich predstáv. Hľadal som ju viac ako pol roka a moja trpezlivosť bola odmenená. Chcel som naozaj absolútneho závodného plnokrvníka. Kúpiť ho nového je absolútne nereálne - takže zostávala možnosť čakania na príležitosť. Problém bol v tom, že moja "veľkosť" sa akosi nepredáva. Ale prišiel štvrtok, našiel som inzerát na http://www.cyklobazar.cz/, do večera sme prehodili sme zopár informácií a v piatok som už valil do Prahy pre nový stroj. Cestou som sa stavil v Třebíči, kde som cez internet zistil, že predávajú real videá pre trenažér Tacx i-magic. Kúpil som Roth challenge a Alpine classic. Takže Roth natrénujem doma pri compe a potom si ho niekedy struhnem. Ale teraz už naozaj k veci.
Specialized ja značka, na ktorú som sa rozhodol vsadiť. Takže, prečo nemať okrem časovkárskeho špeciálu aj závoďáka v plnej palbe. Model S-works Tarmac SL je to najlepšie, čo Specialized vôbec má v ponuke - takže bolo rozhodnuté. Navyše toto kolo má síce krátku, ale zaujímavú históriu. Kúpil som ho od Pepy Soukupa - vyhral na ňom tohtoročného cestného Kráľe Šumavy. Takže sa musím snažiť, aby som tomu kolu nerobil hanbu. Pepa má presne moje "rozmery", takže aj doporučenie ohľadom veľkosti bolo od odbormíka. Pepa povedal, rovkako ako RK, radšej menší rám a ten sa dá kompenzovať dlhším predstavcom. Takže kolo má nasledovné parametre :
Spezialized S-Works Tarmac SL
veľkost 49(na postavu 170-178cm)
Sada Sram Force
Riaditká Deda Newton 40cm klasický oblúk
Predstavec Deda Zero 100 13cm
sedlovka Spezialized S-works
sedlo Spezialized toupe TI 143
Pedále shimano ultegra
zapletená kola Roval fuse star E5
computer Blackburn so snímačom tepu aj kadencie
karbónové košíky
V tejto zostave kolo váži 7,2kg - ale to je iba tréningová výbava.

Kolesá Roval fuse star E5 som dostal v podstate ako "pozornosť podniku", ale ako tréningové budú výborné - samozrejme na závody použijem ZIPP 404.
Kolo so ZIPP-mi váži 6,8kg a to tam mám ťažkú 105-kovú kazetu - Dura-ace 11-25 je už na ceste.
Ku koku som si pribalil aj karbónové tretry - samozrejme Specialized S-works - s takmer triatlonovým upínaním. Tretry - obe dokopy vážia 490gr aj s kuframi.
Takže už sa teším keď dnes obschnú cesty a vyrazím na skúšobnú jazdu.

Pridávam teda ešte obrázok tretier - podľa Šewyho-priania. Sú naozaj SUPER. Tu je na ne link :http://www.thetristore.com/view_product.asp?product=1302&brand=6&make=Specialized

12 komentárov:

Ječmínek Máselník povedal(a)...

Pepo, koupil jsi nádnerné kolo! Myslím, že jsi i udělal dobře nevybráním speciálního časovkářského speciálu. Takto si na skvělém rámu zajezdíš daleko více.
Přeju hodně rychlých kiláků v nadcházejících sezónách. Kdyby se Ti chtělo hodit mi do mailu, za kolik jsi fešáka koupil, budu Ti zavázán.

Jozef Vrábel povedal(a)...

Ahoj Ječmínku. Kolo je naozaj super, včera som dal testovaciu jazdu a pocitovo, kolo mi hneď totálne sadlo a pocit zjazdy ne neporovnateľný s Authorom. Po 19 km crosse a rýchlom obede som sa hneď prezliekol a vyrazil na 30km okruh. V tej zime a naobliekaný pri nízkych tepoch priemer 34km/h. Hlavný rozdiel je cítiť keď akceleruješ, alebo ideš zo sedla. Rám je neskutočne tuhý a radenie s SRAM Force je neuveriteľne presné a rýchle. Cena nie je tajomstvo 45000 KČ tak ako je na prvej fotke.

Anonymný povedal(a)...

Tak teď už Tě nedoběhnu :-))) ... Moc pěkný a za ty prachy...

Anonymný povedal(a)...

Pěkný krasavec, to budou v létě výkony, takové kolo musí jet samo :-).

Anonymný povedal(a)...

ahoj Pepo, tak od Authora skok do jinych dimenzi, jestli chapu dobre, budes kupovat jeste i casovkarskeho spesla? IM

Šewy povedal(a)...

Neviděli jste někdo Pepu? Pepa už je v cíli, na párkách... :-)
Pěknej dáreček od Ježíška. Pepo, kde bude pohřben Author? Já to pochopil tak, že budeš kupovat i toho časovkářského spešla.

Jozef Vrábel povedal(a)...

Takže po poriadku.
Dúfam, že bude aj časovkársky Spešl. Toto kolo by malo byť na Enbrunmana :) a tomu podobné závody.
Author určite nebude "pohřbený", ten je teraz upnutý v trenažéri a dúfam že to prežije - takže som ho premenoval na trenažéro-zimák. Dnes som si dal na ňom 150min a vyšľapal som najskôr Col d Telegraph potom som to zjazdil dole a vyšľapal som ei ešte Col d Galiber. Môžem povedať, že posledné 2-3km som už išiel iba silou vôle. Môjho autočeka v trenažéri parádne krútilo - hlavne v stojkách v stúpaniach okolo 10% - neviem či takúto záťaž zvládne.

Šewy povedal(a)...

Galibier je maso, hlavně ten závěr. Jen mě udivuje, že tam máš jen 10%, myslím, že Galibier má ve skutečnosti ke konci víc.
No a pokud chceš zažít opravdové galeje, tak si dej Zoncolan, to je teprv mrdota. Teda pokud to máš v tý krabičce. :-D

Jozef Vrábel povedal(a)...

to Šewy, nemám, ja mám v krabičke iba Telegraph, Galibier Alp Huez a ROTH. Ale ak mi vieš pomôcť zohnať niečo iné, bol by som ti zaviazaný.
Na Galibieri boli miesta aj s väčším stúpaním, ale myslím, že cez 11,3% to nebolo. V každom prípade posledných cca. 6km je priemerné stúpanie 9%.

Ječmínek Máselník povedal(a)...

Pepo, jen tak pro info, do kolika procent umí tacx přidávat odpor? Jám mám na realaxiomu sice možnost nastavovat procenta jak mně napadne, nicméně od 6-ti procent nahoru už odpor neroste. Je to i napsáno v materiálu, vyšší odpory umí až realCT.

Šewy povedal(a)...

Asi takle není nad osobní zkušenost. ;-)

Šewy povedal(a)...

Pepo cvakni a pověs sem ještě ty tretry. Dík.