streda 29. mája 2013

Víkendový dvojboj: Halfironman Senec a Ironman 70,3 St. Polten :)

... alebo veľká narodeninová akcia na moju 40-ku?
Pekne po poriadku ... keď som zistil, že 25.5 sa v Senci uskutoční pretek Slovenského pohára na polovičných Ironmanských tratiach nenormálne som sa potešil ... tomu hovorím darček ... proste som sa hneď rozhodol, že tam pôjdem a vyhrám pretek na mojej najobľúbenejšej vzdialenosti. Viem, že to znie opovážlivo, možno až drzo ... ale plán bol taký ...
Celé sa to začalo mierne komplikovať, keď sa začalo pochybovať, či pretek vôbec bude, ale ja som veril, že sa to podarí ...
Samozrejme do celého toho zasiahol môj teammate Mareček, ktorý ma najskôr všemožne presviedčal, nech ideme do Poltenu, ale keď som zistil možnosť ako zmenežovať registráciu v Poltene, pretek v Senci, odovzdanie vecí v Poltene a pretek ... tak bolo rozhodnuté ... pôjdu sa oba preteky :)
Určite to nie je normálne ani bežné ... ale sme my dvaja normálni a tuctoví? Tak prečo nie?
Vo štvrtok sme naložili všetok staf do môjho auta, lebo tímová rada po zasadnutí zhodnotila, že potrebujeme väčšie, hoci škaredšie auto. Mareček sa predsa len rozhodol moje auto upgradnúť na teamový voz a tak štvrtok poobede strávil lepením nálepiek... :)
V piatok skoro ráno sme vyrazili ... cieľ pro meeting v Poltene a registrácia. Celé sme to vyšperkovali tým, že sme si vybavili, že veci do depa si môžeme priniesť až v nedeľu o 5:40 ... teda nemusíme hneď po preteku v Senci upaľovať kozmickou rýchlosťou  do Rakúska.
Nabrali sme znovu smer Slovensko, Senec ... Ešte počas cesty nám Ivan Ježko vykomunikoval ubytovanie priamo v areáli Slnečných Jazier ... takže budeme bývať priamo na štarte ... veľká vďaka Peťovi Králikovi a jeho teamu, že sa takto o nás postaral...
Celé to skrátim a rovno sa "presuniem" k preteku ...
Počasie chladné, ale neprší, trochu fúka, voda tak 17 stupňov ... pre mňa ideál ... a birthday party môže začať. Na štart sa nás postavilo asi 60, nie je to veľa, ale to neznamená, že by nebolo s kým pretekať ...

 
Hneď po štarte som to napálil a hneď som sa vzdialil spolu s Vladom Sopkom ostatným ... až na Filipa Kristla, ktorý sa zavesil za moje nohy ... Skúšal som Vlada uvisieť, ale nemal som šancu, musel som ho nechať ísť ... A tak som zostal sám s Filipom za mojimi nohami ... Takto sa odvíjalo celé prvé kolo, Vlado sa vzďaľoval, ja som ťahal, Filip za mnou a za nami veľká diera ... Druhé kolo som začal znakom ... chcel som vystiedať ... ale nezadarilo sa a tak som ťahal až po obrátkovú bójku, tam som už jednoducho prestal plávať a počkal som kedy ma Filip predbehne ... takto sme prišli do cieľa plávania. Čas 28:07 je katastrofický, určite mám na viac, ale pripisujem to tak o 200m dlhšej trati ... aspoň dúfam ...
 


Vlado bol už dávno fuč, čo som nepovažoval za problém, Filipa som v depe predbehol a vyrazil som na cyklistiku. Cyklistika sa išla na 4 okruhy, všetko takmer po rovine ... Filip ma dobehol a zostal za mnou, takto sme išli celých 87,5km cyklistiky. Nemohol som sa ho zbaviť ... :). Zo začiatku som to moc nehrotil, išiel som tempo, ktoré sa dá vydržať celých 90 kilákov ... pretekára predo mnou som vôbec nevidel a tak som si musel počkať na koniec prvého kola, aby som si mohol odmerať stratu ...
 

 
 k môjmu prekvapeniu strata bola dve minúty ... poviem pravdu s tým som nepočítal, že po plávaní a 22 km na bicykli budem strácať až dve minúty ... nič ide sa ďalej, je tu koniec druhého okruhu a strata je 40 sekúnd ... ide to nejako pomaly "neprepálil to ten Vlado?" honí sa mi hlavou ale už ho na rovinkách vidím a pred ním magického motorkára pred ním ... asi po 8 kilákoch tretieho okruhu sa dostávam do čela a Filip ide so mnou ... Odteraz sa náskok už iba zväčšuje, trošku ma štve, že Filip nereaguje na to, že mu naznačujem, že by mohol vystriedať ale chcem si pre istotu vyjazdiť nejaký náskok a tak nemám na výber musím ťahať a nie taktizovať ... veď na behu by to nemal byť problém :)
Prichádzame do druhého depa spolu na prvom a druhom mieste ... čas cyklistiky 2 hodiny a 11 minút na 87,5km ... čo je priemer 40km/h.
 

 
V depe ma Filip predbieha, zaostávam asi o 10 sekúnd ... Vyrážame na beh. Rozbieham to tempom 3:35min/km, aby so sa znovu rýchlo dostal na prvé miesto ... ale neverím vlastným očiam ... aj pri tomto tempe sa mi Filip vzďaľuje ... toto som vôbec nečakal, upravujem tempo na 3:40, čo považujem za maximum čo si môžem z dlhodobého hľadiska dovoliť ale stále mi uteká ... Prvé 3 kiláky sú s priemerom 3:38 a Filip na mňa má takmer 40 sekúnd !!! ... prepálil? teraz už fakt neviem ... spomaľujem na 3:45 - 3:50 a v tomto tempe sa snažím stále bežať ... meriam aj odstupy od ostatných pretekárov ale odstupy sú také, že už nikto nemôže prehovoriť do súboja o 1. a 2. miesto.
 

 
Filip stále navyšuje náskok a na konci druhého zo štyroch kôl je to minúta a pol. V týchto chvíľach, keď človeku nič nevychádza podľa predstáv nezostáva nič iného iba veriť a robiť svoju "robotu" najlepšie ako sa dá ... hlavne sa človek nesmie zlomiť, potom by vlastne prehral ešte pred tým ako uvidí cieľ ... Kontrolujem každý kilometer aby som nespomaľoval a verím, že toto je spôsob ako sa priblížiť ... na otočkách sledujem Filipa snažíme sa akože na seba nepozerať a vyzerať silne ... na konci tretieho kola má stále náskok 55 sekúnd ... stiahol som málo ... na posledných 5 kilákov mi zostáva skoro minúta to je strašne veľa ... spúšťam v hlave kalkulačku a vyrátal som, že musím zrýchliť na 3:40 aspoň po otočku posledného kola aby som sa dotiahol ... a tak zatnem zuby a držím 3:40 až po otočku ... tam strácam iba 10 sekúnd a tých likvidujem tak na 300 metroch. Som tam, bežím v háku asi 30 sekúnd, aby som sa vydýchal a hneď nastupujem ... zrýchľujem na max a Filip nedokáže reagovať a tak ešte 500 metrov držím vysoké tempo a potom si môžem dovoliť aj ja zvoľniť ... náskok je už veľký Filip to asi vzdal a tak si už plácam s pretekármi a kamošmi pri trati a bežím si po prvé miesto. Záver je už v pohode, pozdravím sa na cieľovej rovinke s Vladom Barónom a ...vyhrávam :). Celkový čas 4:02:01 ... čas behu 1:20:50 ... fakt som sa nadrel, ale oplatilo sa. Prasiatko je v chlieve :)
 


Potom už iba samé príjemné veci ... gratulácie, vyhlasovanie, duo Mengele-Hujer ... proste paráda. V cieli je Mareček v novom osobáku ... deň sa vydaril.
Ale čo bude zajtra ... neplánoval som sa takto rozšróbovať :) ... ale to bude až o niekoľko hodín ...
Ešte niečo k preteku ... bol to prvý halfironman v Senci a Senecký triatlon organizovaný novým teamom 3NT. Veľa ľudí vyjadrovalo pochybnosti ako to dopadne, ja som veril, že dobre a tak to aj bolo ... pretek bol zorganizovaný fakt výborne, nič nechýbalo, trate boli dobre zabezpečené a značené, na občerstvovačkách všetko (okrem gelov) ... Vyhlásanie, ceny, nakoniec aj prizemoney ... proste Good JOB ... proste a jednoducho už sa teším nabudúce ... Vďaka 3NT !!!
Druhý diel tejto víkendovej story bude dúfam stručnejší ... ale až potom :)
 
Ešte jedna srandovná ... to som fakt taký krpatý ???  :)
 
 


10 komentárov:

Advid povedal(a)...

Úplně jsem se bál, že Filipa nedoběhneš. Vézt se v prvních dvou disciplínách a pak utéct na běhu by bylo pěkně trapné.

Dobrá práce!

Aldaman povedal(a)...

Nádherná práce Pepi. Opět se potvrdilo, že kOnec závodu je až se protne cílová páska :-).
A ptal jsi se Filipa proč netřídal ?

Jozef Vrábel povedal(a)...

Aldaman ...proste nestriedal, to je úplne v poriadku. Samozrejme by som bol radšej keby tiež potiahol, ale každý ide do preteku s určitou taktikou, ktorá by mala priniesť to, čo od preteku očakáva. Určite to robil z jeho pohľadu dobre, naozaj ma prekvapil tam, kde som to nečakal ... je to pán pretekár

Aldaman povedal(a)...

Jasan, no hlavně, že to dobře dopadlo pro tebe :-D.
My co neatakujeme bednu, máme taktiku jasnou, dokončit v co nejlepším čase a ve zdráví :-D.

Jozef Vrábel povedal(a)...

Časy v triatlone nemá predsa zmysel riešiť ... každá trať je iná a podmienky tiež ... :)

Serža povedal(a)...

Dobrá práce a skvěle napsané, přečetl jsem to jedním dechem a normálně jsem ti u toho držel palce :-)
Gratulace k výkonu i k narozkám!

Jozef Vrábel povedal(a)...

... ďík ... konečne jeden pozitívny ohlas, lebo už mám pocit, že vôbec neviem písať (to mi hovorí môj oddielový kolega) a že to píšem iba pre seba ... hoci to sám po sebe vôbec nečítam ... lebo by som to asi všetko vymazal :)

polopes povedal(a)...

Opet skvele cteni, tentokrat i s dramatickou zapletkou az do konce :) Pis casteji, vzdycky se nemuzu dockat noveho prispevku :)

Anonymný povedal(a)...

Na vlastne oci som videl co je to bojovnik. Jozo si velky maly muz.
Velky obdiv a prajem nech Ti to slape nadelej tak uzasne.
S pozdravom Brano

Anonymný povedal(a)...

Přidávám se k mlčící většině. Super počteníčko, super výkon ;-)
Apropos, všechno nejlepší k narozeninám a dovršení veteránského věku ;-).
Téčko