nedeľa 28. apríla 2013

Duatlon - Dvory nad Žitavou 5-20-2,5



Opäť ďalšia premiéra ... tento krát na duatlone na vzdialenostiach 5-20-2,5 ...
Doteraz som absolvoval iba 2x Krušnomana aj to už veľmi dávno ... je to ovšem úplne iný duatlon ako bol tento ... Krušnoman sa jazdí bezhákovo a je to dlhý pretek ... toto bol pre mňa naozaj šprint a k tomu s povoleným draftingom na cyklistike ...
Pretek bol 1. kolom Slovenského pohára v duatlone a zároveň Majstrovstvá Slovenska veteránov.
Ako to dopadlo?
Na pretek som išiel bez nejakých ambícií ... proste skúsiť niečo rýchlejšieho. Po tom aký zlý beh som predviedol pred týždňom v Turčianskych Tepliciach som ani moc očakávať nemohol ...
Zobral som si preto tréningový čierny dres Kiwami bez popisu ... nech ma radšej nikto ani neidentifikuje :)
Fakt som moc nevedel ako začať ... predpokladal som od začiatku poriadne palby a tak som sa radšej postavil viac dozadu, aby som nezavadzal ...
Prvý beh bola naozaj pre mňa kalvária ... na toto proste nemám natrénované ... Ocitol som sa niekde okolo 16.-20. miesta a takto som aj prišiel do prvého depa ... 5 kiláčikov (presne vymeraných) som dal za 17:51 ... fakt nič-moc ... navyše som dobehol na pomerne beznádejnej pozícii z hľadiska ďalšieho vývoja preteku ...
Vpredu bola štvorčlenná skupina, za ňou 12 členná a potom tá moja 4 členná so 40 sekundovou stratou na tú predo mnou ... Chlapci v mojej skupine moc ťahať nechceli ... dvaja odpadli po dvoch špiciach, jeden zostal 5 kilometrov ... Najhoršie bolo, že v skupine predo mnou boli traja veteráni ... a ja som bol ten štvrtý ... mierne som ich sťahoval, ale za 5 kilometrov to bolo iba tak o 15 sekúnd. Na otočke som si povedal ... musím to skúsiť a buď to dopadne dobre, alebo sa úplne roztrieskam ... a bude dobrý tréning :)
Nakoniec to bolo oboje ... nasadil som časovkový mód a v nenormálnom protivetre (15m/s) som išiel na absolútnom limite a za 4,5km som skupinu dorazil. Teraz som si potreboval odpočinúť a pozbierať sily na roztrhanie aj tejto skupiny ... ale to už nešlo, nechal som strašne moc síl v samostatnom stíhaní balíka a na oddych som spotreboval celý úsek po vetre ... v protivetre sa z balíka prakticky nedá uniknúť, ale aj tak som našiel "spojencov" ... a skúsili sme to 2x, ale vždy si nás balík veľmi rýchlo docvakol ... tak som pochopil, že to nepôjde a uspokojil som sa so šetrením síl ... išlo sa veľmi pomaly a prakticky zadarmo. Do depa som zo skupiny prišiel prvý, ale vybiehal som až 4. Čas a spôsob pretekania na bicykli radšej nekomentujem ... tieto "taktické" preteky s povoleným draftingom sa mi vyslovene hnusia ...
Na druhý beh som sa celkom cítil a tak som to rozbehol toľko "čo to dalo" ... Paradoxne som bežal lepšie ako prvý beh :) Postupne som sa počas behu prepracoval až na 6. miesto v celkovom poradí a na druhé miesto vo veteránoch ... Boli sme však traja tesne pri sebe a ja som mal z trojice najmenej síl vo finiši... asi som ich nechal na stíhacej jazde na cyklistike ...
Takže som nakoniec dobehol na celkovom 8. mieste a 3. v rámci majstrovstiev Slovenska veteránov :) Druhý beh, ktorý bol o cca. 100m dlhší (2,6km) som zabehol za 9:16 čo je tempo 3:34/km ... to už by sa dal nazvať prvý náznak behu v tomto roku ... zhodou okolností to bolo úplne rovnaké tempo ako na prvom behu ... :)
Ako to celé zhodnotím ... výsledok určite prekonal očakávania ... ešte to nebehá ale na cyklistike už bol aspoň náznak sily a druhý beh bol predsa miernym prísľubom ... že som na ceste ... či správnej to sa uvidí čoskoro ... :)



Výsledky : http://www.triathlon.sk/images/stories/vysledky2013_duadvory_all.pdf

Ďalším pozitívom bol príjemný výklus s Mišom Ivančom a hlavne 2 hodinky a 15 minút na kole spolu s Karolom Džalajom ... fajn sme si pokecali a vytočili nohy vo vetre :) ... pravdupovediac ku koncu už som mal toho naozaj plné brýle :)
Aby bol tento deň úplne dokonalý, tak deti boli dnes na prvom kole Majstrovstiev stredoslovenského atletického zväzu v Banskej Bystrici. Pre Margarétku to boli vôbec prvé preteky na dráhe a Jožko vyhral beh na 600metrov a bol aj členom víťaznej štafety na 4x60m ... takže takáto bola naša sobota 27.4.2013 :)
 

 
Deti z AK Spartak Dubnica
 Jožko sa chystá na rozbehnutie štafety
Margarétka zbiera prvé skúsenosti
 

 



1 komentár:

brunner povedal(a)...

Pepo som strašne rád že znovu píšeš. Len pekne pokračuj. Dobre sa to tu číta :).
Braňo