utorok 30. júna 2009

TRÉNING ON-LINE - JÚN 2009

Tak, skúsim aj tento mesiac niečo popísať. Jún by mal byť mesiacom pretekovým a regeneračným. Takže žiadne veľké objemy ale pekne kľud, pododa, regenerácia a k tomu dva závody. Takže asi ako v minulom roku - polovičné tgréningové objemy - konečne.
1.6.2009
Začínam regeneračný týždeň, takže to bude poriadna pohodička.
Ráno som si dal 41km na Tarnacu priemernou rýchlosťou 29,6km/h na 124 tepoch a kadencií 76rpm. Večer slušný plavecký tréning - 4km - rovnaký tréning ako v piatok, len všetko bolo o sekundu -dve rýchlejšie.
2.6.2009
Dnes som chcel skúsiť malý predzávodný testík Transitiona. Urobil som to nasledovne:
5km rozjazdenie a napojenie sa na trať
10km rýchlo - rýchlosť 38,7km/h na 154 tepoch, cad 96
5km voľnejšie
10km rýchlo - priemerná rýchlosť 43,9km/h na 160 tepoch, cad 96 - po tej istej trati späť
5km vyjazdenie
Priemerná rýchlosť na rýchlych úsekoch bola teda 41,14km/h - to by sa mi páčilo v Mělicích, ale to je viac ako nereálne - spokojný budem aj s 38km/h.
Následne na to som ešte vyklusal 15km v tempe 4:26/km na 144 tepoch.
Na dnes by to stačilo.
3.6.2009
Dnes som mal cestovateľský deň s celodenným školením o bezpečnosti práce a podobných blbostiach kvôli vstupom do atómovky v Mochovciach. Potom ešte niečo v Bratislave. Takže odjazdené 450km, tentokrát autom. Po ceste späť som stihol ešte plávanie v Trenčíne. A čuduj sa svete - prišla plavecká forma ako hrom. Zaujímavé, stačili 3 rýchlejšie tréningy po 4km a je to tu. Dnes som cítil vodu ako ešte v tomto roku nie, proste paráda. Uťahaný po celodennom cestovaní som zaplával 500 rozplávanie, 2x400 kraul (5:40 a 5:30), 3x200kraul (2:48,2:48, 2:40), 4x 100kraul (1:23 na pohodu), 4x50kraul, 4x25kraul a 1400 vyplávanie. Takže zase 4km bez únavy - paráda, presne toto som potreboval :-).
4.6.2009
Dnes iba také ľahké trénovanie. Ráno beh na 10km, pomaly, ale mal som vyšší tep, lebo som v noci zle spal a k tomu málo. Takže bolo to v tempe 4:35 na 144 tepoch. Poobede som si ešte vytočil nohy na Transitione. Trošku som ešte upravil posed do pretekárskej polohy, predsa len v takej agresívnej netrénujem. Nedal som si ani tepák, lebo som sa chcel len-tak povoziť. Dal som 40km priemerkou 36,0km/h s kadenciou 87rpm - tep typujem asi na 132. Zajtra už iba ranný výklus, masáž a cesta do Mělic.
5.6.2009
Ráno beh na 3km v tempe 4:17/km na 144 tepoch. Potom nekonečná cesta do Mělic - 300km = 5 hodín. Ale v zdraví sme dorazili a ubytovali sa. Potom ešte dvacka na kole.
6.6.2009
Czechman Mělice - posledný poriadny rýchlostný tréning pred Moraviamanom. Snáď budem mať čas a napíšem o závode samostatný príspevok, takže teraz iba holé fakty 1,9 + 94 + 20.
Domov sme dorazili v pohode tesne pred polnocou.
7.6.2009
Dnes netrénujem, dnes to je horšie. Našťastie pošprinte v Mělicích necítim žiadnu únavu, a tak ráno rýchlo balíme caky-paky o jednej poobede naberáme smer Sv. Filip i Jakov pri Zadare v Chorvátsku a uberám prvý z 822 kilometrov. Cestav pohode a pred jedenástou sme už na mieste. Vybaľovanie a podobne, takže do postele zase až o jednej.
8.6.2009

Je tu krásne. Obloha modrá, voda tiež. Deti hneď skáču do mora. Ja radšej nie. S obavami vkladám tester do vody a nameriam 20 stupňov. A tak idem naspäť do apartmánu pre neoprén. Odkraulujem 52 minút v gume - kombinávia moská voda a guma nemajú chybu.
Namiesto poobedného spánku si ordinujem vymeriavanie bežeckej trasy a malý cyklovýlet po okolí. Takže na kole 20km priemerom 27,5km/h na 121 tepoch. Večer ešte klusík na 6km. Tempo 4:28 na 143 tepoch. To by mohlo stačiť. Mal by som byť zregenerovaný, od zajtra začínam trénovať :-).
9.6.2009
Ráno som si bol zabehať. Rozklusal som to prvé 4km v tempe 4:16/km, potom som pridal 6km v tempe 4:06/km a ešte výklus 2km v tempe 5:00/km.
Doobedu ešte plávanie cca. 40minút - v gume.
Večer krátke kolo 40km priemerkou 34km/h na 129 tepoch.
10.6.2009
Ráno dlhšie kolo 90km - zvlnený profil s prevýšemím 714m a slušným vetrom. Išiel som po magistrále cca. 30km za Pirovac, tam som odbočil na ostrov Murter, odjazdil som tam jedno kopcovité kolo a po tej istej ceste späť. Magistrála je teraz celkom v pohode - minimálna premávka. Priemer bol 31,7km/h na 133 tepoch.
Následne som si ešte zabehol desinku v tempe 4:40/km s tým, že posledný kilometer bol za 4:20/km na priemernom tepe 142bpm.
Večer ešte plávanie cca. 40min.
11.6.2009
Iba plávanie s deťmi a tak. Normálne som odplával cca. 500 metrov - bez gumy. Bol to rege-deň. 12.6.2009
Ráno krátke kolo 20km, priemerkou 31,5km/h na 134 tepoch. Následne posledný dlhší beh pred Moraviamanom. Dal som si 16km v tempe 4:14/km na 148 tepoch. Posledné 2 km som bežal 4:00/km.
Poobede ešte plávanie v neopréne 40 minút.
13.6.2009
Keďže máme týždeň pred prvými pretekmi sezóny, tak sa akože patrí dať si dlhé kolo. Tak som tada vyrazil, aj keď sa mi strašne nechcelo. Povedal som si nech to teda stojí za to a vyrazil so na pravé poludnie. Keďže sa nachádzam v zemepisných šírkach s vyššou teplotou ako ja normálne zvykom tak to bol takmer samovražedný nápad. Ale v tiemi bolo iba 27 stupňov a teplomer na bicykli mi tiež neukazoval viac ako 33 stupňov - takže vlastne pohoda a zároveň adaptácia na prípadné horúčavy v Otrokoviciach. Vybral som si zase cestu na ostrov Murter, kde sú slušné kopečky. Tento krát som ale nešiel po magistrále, ale okolo Vranského jazera po všeliakých bočných cestičnách. Bolo to síce hodne "zvlnené" a po horšom asfalte, ale za to takmer úplne bez premávky - proste pohoda. Nakoniec z toho bolo 120km priemerkou 30,3km/h. Priemerný tep bol 127bpm a prevýšenie 975 metrov. Slnko mi pieklo celý čas poriadne na hlavu, ale hlavne stále fúkal poriadny vietor, ktorý sa sviňa jedna hnusná otočil a v protivetre som išel tam aj späť. Celé som to prešiel na jeden banán, dve fľaše jonťáku a pollitrovku koly. Potom som rýchlo prezul moje nové Mizuna a išiel som to vyklusať. Zase pekne na slnku, ale našťastie iba 4km. Bežalo sa mi neskutočne ľahko, ako v podstate stále v poslednej dobe. Tie 4km so dal v tempe 4:25/km na 142 tepoch. Prvý kiláčil som bežal za 4:30, potom dva po 4:25 a posledný za 4:20. Že by náznak bežeckej formy? V každom prípade to bol posledný dlhý tréning pred Moraviamanom, od teraz to bude iba také poflakovanie sa. Nakoniec som dnes ani nešiel normálne plávať, iba som sda čaboril vo vode s deťmi - testovali sme nové detské surfy. A keďže moje rozmery sú tiež vlastne detské, tak detský surf ma v pohode udržal, takže bolo srandy kopec.
14.6.2009
Dnes plávanie v neoprene 50minút. Poobede ešte beh na 10km v tempe 4:12/km na 148 tepoch. 15.6.2009
Začínam regeneračný týždeň pred prvým vrcholom sezóny. Asi budem musieť fakt trošku viac oddychovať, lebo za posledný (Chorvátsky) týždeň som toho natrénoval sai viac ako by bolo treba (P=13,5km, C=290km, B=58km za 17hod 45min). Takže dnes iba 40km na kole priemerkou 32km/h na 122 tepoch - skoro po rovine. Poobede plávanie bez neoprénu a večer v neopréne - dokopy asi 35minút. Blbnutie s deťmi nepočítam. Zajtra na obed to tu balíme, takže zajtra iba ranný klusík a nejaké to krátke plavčo - bez gumy a hajdy domov.
16.6.2009
Ranný klusík som si fakt vychutnal v slimačom tempe 4:50/km som odbehol 6 kilometrov. Potom som lietal z apartmánu do auta, asi 10x a balil a balil, kým sa deti a polovička kúpali. Tesne pred obedom som si ešte zaplával asi kilometrík, zožral na obed jeden a pól obrovskej pizze a mastili sme domov. Cesta domov bola v pohode, Chorvátsko som preletel za chvílu, horšie to bolo v Maďarsku. Celé Maďarsko pršalo, fučalo, na ceste hoci-kde polámané konáre, srnky po okraji cesty a v protismere sa akoby roztrhlo vrece z kamiónmi. Ale aj Maďarsko sme prešli v štandardnom čase, takže celú cestu sme zvládli za 10 aj pól hodiny aj s dvoma prestávkami (nákup v maďarskom Tescu), a 15 minutovým čakaním pri vstupe do Schengenu.
17.6.2009
Nič, iba nákup gelov, Šleh a prestavba bicykla na galuskové zippy. Galusky som doplnil Tufo-tmelom a nabomboval na 160 PSI. To by asi mohlo stačiť, dajú sa síce fúkať do 220, ale na to by som potreboval minimálne Ječmínka. Vzhľadom na to, že u nás na záhrade dozreli čerešne, tak večera bola asi tak 2kg čerešní.
18.6.2009
Posledný tréningový deň pred Moraviamanom.
Dal som si 30km na kole, 2km voľne, 8 rýchlo a 20 na pohodu, ale v tempe. Celkovo bol priemer 36,8km/h na 141tepoch s kadenciou 87rpm. Fakt transition na nabombovaných galuskách jazdí oveľa lepšie, alo na plášťoch. Následne som vybehol na výklus 7,2km v tempe 4:09/km na 149 tepoch. Večer ešte krátke plávanie a bude vymaľované.
Ešte poznámka: Som rád, že ma RK presvedčil jazdiť závody na galuskách, malo by to byť lepšie. V Mělicích som bol z cyklistiky dosť sklamaný, ale po závode som zistil, že mi praskol kord na zadnom plášti, bol vybúlený tak, že s ním hádzalo o sto šesť a v podstate môžem byť rád, že som došiel do cieľa.
Do kelu, ale som tu už dlho nič nenapísal. Takže je koniec mesuiaca, tak sa to pokúsim napraviť a dopíšm to. Som stále na služobke a tak mám minimum času, hlavne na písanie tréningu on-line. Ale aby sa nepovedalo, že som vôbec nič neodtrénoval, tak sem predsa len niečo hodím.
19.6.2008
NIČ. Iba cesta do Otrokovíc.
20.6.2009
MORAVIAMAN. Celkom sa mi to vydarilo, fakt som si to užil.
21.6.2009
NIČ. Iba cesta z Okrokovíc domov, následne rýchle vybalenie a zbalenie, trošku spánku a cesta do Viedne, odtiaľ do Dubaja a nakoniec do Kuwaitu.

V Kuwaite nič nového.

Iba teplo tu je ako v saune.

Prvé jedlo - čo je rýchle sa počíta - pri mojom bezodnom žalúdku.

Zato druhé jedlo už stálo za to - ministerská večera - to som ale dopadol :-).

22.6.2009
Som v teplých krajinách. A teplo tu naozaj je. Som po ceste a troch dňoch bez normálneho spánku poriadne rozbitý, ale po únave z Moraviamana ani stopy. Proste som sa asi flákal. Po Krušnomanovi som bol 10x rozbitejší a tak sa hneď púšťam do tréningu. Bude to asi všetklo indoor, lebo vonku je cez deň okolo 50 stupňov v tieni a večer po tme je aspoň 37, ale vzduch je taký suchý, ako keby človek dýchal z pahreby, hnus.
Dal som si taký mikrotriatlon. Plávanie 1km, cyklotrenažér 15km (30min) a beh 4km. Na pohodu. Bývame v hoteli Holiday Inn Downtown Kuwait city a ten má na najvyššom poschodí celkom slušnú posilovňu s tromi behátkami, elipticalom, cyklotrenažérmi a množstvom tých zázračných strojov pre svalovcov. Hneď vedľa je 12 metrový bazén, v jednej jeho časti je vírivka. Celkom solídne podmienky. Ešte som zabudol. Ešte tam máme parnú saunu, ale tam som ešte nebol, a asi ani nepôjdem, parím sa tu cez deň dostatočne. Inak voda v bazéne mala 34 stupňov, tak si viete to plávanie predstaviť.
23.6.2009
Večer beh na behátku 10km v tempe 4:25/km (144bpm) + 1km výklus. Následne plávanie 1km. 24.6.2009
Poobede plávanie v hoteli 1km.
Večer som skúsil beh vonku. Jedno je isté, viac krát to už neurobím. Proste to sa fakt nedá, kto neskúsil neuverí. Večer okolo 20:00 som vyrazil, samozrejme po tme. Teplota 37 stupňov, ale ono to teplo sála zo všetkého. Zo začiatku to ešte šlo, ale postupne som sa poriadne prehrieval a môžem povedať, že tpo bolo mojich najťažších 12km v živote. Tempo 5:00/km. Len piť a piť, ale teplota vody vo fuel belte bola po 10-tich minútach taká, že to bol proste hnus.
25.6.2009
Večer 1 hodina intenzity na cyklotrenažéri. Fakt som si dal poriadne do tela. Píšem 30km. Následne plávanie 1km.
26.6.2009
Máme tu víkend. (Piatok a Sobota). Dnes sme sa s kolegami dohodli, že si urobíme výlet na ostrov Failaka, vzdialený asi 20km od pobrežia. Mali tam byť nejaké antické pamiatky, pamiatky po Sadámovi, nejaké ľudové remeslá a ešte kadečo. Cesta loďou - paráda. Na ostrove - katastrofa. Nebolo to nič - moc. Ešte že sme si zaplatili aj za pobyt na pláži, tak sme sa tam bahnili asi 4 hodiny. Aspoň môžem povedať, že som plával v Perzskom zálive. Teplota vody v mori je teraz 31 stupňov a v kombinácií s 50 timi stupňami vonku je to sila. Ale odplával som asi tak 3km.
Večer som ešte išiel na behátko a dal som si 15km v tempe 4:22/km na 142 tepoch - krásne sa mi bežalo.
27.6.2009
Poobede behátko a 16km. Dal som si takú pyramídu 3x(1km(5:00/km)+2km(4:30/km)+1km(4:00/km)+1km(3:45/km))+1km(5:00/km). Čiže taký riadený fartlek. Behať rovnomerné tempo na behátku je nuda, takto je to zaujímavejšie. Následne som odplával 1km a večer ešte jeden. Zabudol som povedať, že som sa skamarátil so zamestnancami fitka a urobili mi tú láskavosť, že znížili teplotu vody v bazéne počas celého môjho pobytu na 29 stupňov. Chbudáci domáci - určite trpia, ale ja si to užívam. Poznám sa už takmer so všetkými pravidelnými návštevníkmi fitka - oni tu majú taký klub Fitness Inn - takže to sú domáci, ktorí tu chodia trénovať.
28.6.2009
Dnes iba rege na cyklotrenažéri. 1 hodinka na tepe 125bm. Následne plávanie 1,5km.
29.6.2009
Beh na behátku. Celkovo 19km na priemernom tepe 150bpm. Vymyslel som si to nasledovne :
3x(1km(12,5km/h)+1km(13km/h)+1km(13,5km/h)+1km(14,0km/h+1km(14,5km/h)+1km(15km/h))+1km(5:30/km). Dosť nechutný tréning, fakt to celkom ku koncu bolelo. Ale prežil som a tak som ešte odplával 500m.
30.6.2009
Plávanie 1,5km.
Následne regeneračný beh na behátku v tempe 4:30/km - 13km. Potom ešte kúpanie 500m.
A je tu koniec mesiaca a tým aj koniec tohoto príspevku. Z kuwaitu skusim napísať aj niečo osobitné, ak sa mi bude chcieť :-).

Ječmínek Máselník povedal(a)...

tak tomu říkám začátek odpočinkového týdne jak fík:-) Držím palce v Mělicích, vidím to na bednu!

Jozef Vrábel povedal(a)...

Ječmínku, ty totálne sranduješ. Mne o umiestnenie vôbec nejde, ale byť v prvej 20-ke bude obrovský úspech. Počítaj Vabrouch, Bendář, Vodehnal, Kašpárek, Džalaj, Kristl, Orlický, Cogan, Brynda, Podborský, Urbánek, Nedělka, Henry III (ktorý ma na polkách vždy nabil), .... a proste je ich tam nenorálna kopa. A v kategórií M35 - tiež žiadna šanca - som jeden ročník s Vabrouchom aj Vodehnalom a Cogan je tiež v mojej kategórií. Takže žiadna šanca, toto je najnašlapanejší závod aký som kedy išiel a je to polka, ktorá mi vôbec nejde.

Anonymný povedal(a)...

a v kategorii M35 ti v Nitre pribudnu este 2ja Slovaci......

HenryIII povedal(a)...

Pepo, sice jsem Tě na půlkách zatím vždycky porazil, ale letos jsi někde úplně jinde. Cogana by jsi mohl porazit, uplaveš mu i ujedeš a na běhu jsi se taky zlepšil. A loni jsi ho tam vyklepnul.

Aldaman povedal(a)...

Pepo nebud tak skromný, natrénováno máš tak je trochu pohonit můžeš ne :-).
Pěkně jsi začal odpočívat, jen co je pravda :-D.

Jozef Vrábel povedal(a)...

Kto je ten anonymný? A kto pribudne na Slovakmanovi?

Vl001 povedal(a)...

Já chci taky být po dvou dnech zregenerovaný:-) Asi sednu do auta a pojedu 900km na výlet:-)

Půjdeš před Slovakmanem i Grafimana?

Jozef Vrábel povedal(a)...

Pôvodne som nechcel, ale vzhľadom na to, že musím do Kuwaitu a budem mať iba 2 týždne na prípravu na Slovakmana, tak som v sobotu rovno Dušanovi Kyjankovi zaplatil štartovné na Grafimana. Takže idem sa tam trošku rozjazdiť, povedzme na začiatok superkompenzačnej diety, ktorú aj tak nikdy nedodržím, lebo mi stále chutí a chutí :-).

Aldaman povedal(a)...

Gratulace k 17 místu, už s etěším na report.
Za dva dny zregenerovaný ty jsi ale divoch :-).
Otázká mimo, jakou trasu jsi do zadaru zvolil, přes Maďarsko ?
Já jel loni do Omiše trasa Přerov-Brno-Bratislava- Mosonmagyórovár- Szombatheley – Zalaegerszeg –Nagykanizsa – Lethenye -Záhřeb – Šestanovac a spokojenost.

Jozef Vrábel povedal(a)...

Presne takú istú, v Chorvátsku hneď na dialnicu, tam plný plyn a výjazd z dialnice Benkovac, druhý za Zadarom. Priemerná rýchlosť 98km/h aj s motaním sa pom Maďarsku.

Aldaman povedal(a)...

Loni se mi trasa líbila přes Maďarsko bez problému.Letos pojedu až za Dubrovník, Cavtat, a pojedu to samé :-). Jen asi po té dálnici to nebude na plný plyn :-). V chorvatsku jsou dost velký pokudy a já chudý úředník na ně nemám :-)

Anonymný povedal(a)...

Jozko to chces ist pred Nitrou este Grafimana? Nie je to trosku velke susto? Namakane mas, klobuk dolu ale netlac na pilu. V kazdom pripade vela pohody,energie a zdravia do treningu.Vidime sa v Nitre
Cannondale Slice

Jozef Vrábel povedal(a)...

Grafimana pôjdem určite iba v tréningovom tempe, aby som sa po dvoch týždňoch bez tréningu rozjazdil. Bude to pekné spestrenie, tréninu so super atmosférou, len sa nenechať vyhecovať. Zoberiem aj rodinku - chystá sa tam nejaký program pre deti, a ak program nebude, tak sa môžu celý deň kúpať v lome.

Rasťo Lv povedal(a)...

Je to príjemné môcť čítať ako ti plynú tréningové dni, prípravy na preteky, cestovanie, dovolenky... Fakt máš dobre založený tento blog a je dobré že sa mu denne venuješ, v sobotu držím palce, nejdeme na Moraviaman ani štafetu tak ta bohužiaľ na mieste nepovzbudíme, hodne síl a zdaru...

Anonymný povedal(a)...

Pepo, gratuluju k výkonu na Moraviamanovi. Akorát mi teda vysvětli, když v druhém komentáři píšeš, že ti o umístění nejde, proč teda lezeš na bednu? :)
Hele, že ty tu formu ladíš tak, že místo do sauny si vlezeš v těch jaderkách do reaktoru, že jo? pug

Vl001 povedal(a)...

A já si myslím, že ve 40 stupních se běhat hoďku dá. S pitím i víc:-) No ale když ty se moc honíš, to je to pak těžké.

Trénink vypadá na Kuwait dobře, určitě ho na Grafimanu zúročíš.