pondelok 25. januára 2010

My road to Langkawi (Malaysia 2010) - 2.časť

Mám za sebou ďalší týždeň. Zase sa niečo podarilo potrénovať a niečo povybavovať. Ale po poriadku.
Tento týždeň mal byť skôr bežecký, ale nemalo utrpieť ani plávanie a ani cyklistika.
Plávať sa mi podarilo 3x. Nebolo to práve moc rýchlo, ale to ani moc nešlo, lebo plávanie bolo vždy až večer a to bola vždy druhá, alebo tretia fáza tréningu. Ale poriadne som si zakrauloval. Odplával som 10,8km.
Cyklistiku som tento týždeň trošku vypustil. Odtrenažéroval som 250km, všetko v pomerne miernej intenzite. Ale čo sa cyklistiky týka, prvý krát som dal 40kilákov na časovkárskej koze. Kozu som mierne zmodifikoval - znížil som riadenie asi o 30mm, posed o 15mm a posunul trošku dozadu. Ale hlavne som vymenil klasické prevodníky za oválne Rotor Qrings Aero.


Toto by bolo na dlhé písanie a nechám si to ako osobitný príspevok na moju novú stránku. Zjednodušene, už skoro tri mesiace trénujem s oválmi na normálnom bicykli a teraz mi konečne dorazili ďalšie - pre transition. Adaptácia na ovály je pomerne zložitý a zdĺhavý proces a človek sa musí vyzbrojiť poriadnou trpezlivosťou. Povedal by som, že podstúpiť tento proces cez sezónu je skoro nereálny. Ešte aj teraz po 3 mesiacoch musím šľapať pomerne opatrne - extrémne silové šlapanie s kadenciou okolo 60rpm rýchlo vedie k preťaženiu úponov hlavne v oblasti kolien. A to nehovorím, ak ich človek namontuje na kozu. Tam je tlak na kolená extrémny a preto treba byť zvlášť opatrný a jazdiť zo začiatku skôr kadenčne (aspoň 85rpm) a netlačiť moc na pílu. Najväčší problém je v tom, že ak na nich človek začne jazdiť, mal by ich mať namontované všade, a to znamená minimálne dve sady. Od oválov očakávam v každom prípade veľa. Možno ani nie tak absolútne zrýchlenie (aj keď to by som bol tiež veľmi rád, ale som realista), ale skôr zmenu štýlu jazdy - proste jazdiť viac ekonomicky, ale zostalo viac sily na záverečný beh. Takže snáď sa opatrne dopracujem k výsledku.
Beh. Tento týždeň som si zabehal. Nabehal som 105 kilometrov. Dal som si dva tempáče (10 a 15km) a ostatné všetko pomaly v kopcoch. Teraz mám pocit keď bežím na rovine, že to ide samé a bežím tak rýchlo ako sa mi chce. Keď si poviem, že pobežím 3 kiláky po 3:50, tak ich v pohode dám, potom dám 2-3 pomalšie (4:05) a potom si zase pridám, alebo aj nie - ako sa mi chce a hlavne nič nechcem tlačiť silou - pridávam len pokiaľ to ide zľahka.
Celkovo som odtrénoval 21 hodín a už začínam byť trošku uťahaný. Ešte týždeň by som to mal vydržať a potom by mal prísť regeneračný týždeň. Už sa teším.
A čo sa ešte stalo. Som Profík :)))))! V piatok mi dorazila profesionálna slovenská licencia a tak môžem konečne požiadať aj o tú ironmanskú profesionálnu. To bude ale kopec srandy :))))).

9 komentárov:

Šewy povedal(a)...

Jojo ovály od Rotoru jsou super. Už jsem je taky zkoušel a na staronovém biku je budu mít, navíc se 180mm klikama, to bude ekonomické šlapání. A gratulace k licencím, to mě tu českou zrušili pro neaktivní oddíl. :)

ironman povedal(a)...

Tak pojd Sewy k nam, u nas je to dobra parta ;) IM

Šewy povedal(a)...

A nebude ti vadit moje tristní výkonnost a ještě labilnější přístup k tréninku...? :-)

zombice povedal(a)...

Tristni vykonnost a labilni pristup k treninku maji i jini clenove toho velkoklubu :-)

Aldaman povedal(a)...

Co to je ty ovály, to slyším prvně. Poučte amatéra :-).
Šewy: To by bylo super, už jsi poslal přihlášku ?
A neboj trenér tě tak zpracuje, že budeš šlapat jak hodinky :-).

ironman povedal(a)...

nee, nebude, to u nas neresime ;) IM

Anonymný povedal(a)...

Jozko tak tolko som netrenoval ani pred IM v lete. Vsak behas ako srnka. Co s teba bude na jar, v lete? Hold profici to nemaju lahke. Len nech ti to vydrzi. Aspon vidim ako sa flakam, ked si myslim ze trenujem. Miro

Jozef Vrábel povedal(a)...

Miro, ale toto boli dva dosť atypické zimné týždne a som po nich aj patrične uťahaný. Pôvodne som to chcel ešte týždeň vydržať, ale nešlo by to. Takže tento týždeň dávam flákací - regeneračný nech naberiem sily do záverečnej prípravy, veď za 4 týždne ma čaká prvý profi pretek :))).

Anonymný povedal(a)...

Budeme Ti držet palce, aby se první profi závod vydařil. Taky obdivuju Tvoji tréninkovou morálku. Já musím přidat v tréninku, abych dubnový maraton ve Vídni slušně odběhl. Jsi pro mě inspirací, i když trénuju o hodně moc míň :-). Tom