štvrtok 16. mája 2013

Ďalší týždeň plný pretekov :)

Tento týždeň sa naša rodina zúčastnila celkovo piatich pretekov :)
Deti z nášho klubu a naši tréneri

 
Celé to začala Margarétka v stredu na plaveckých pretekoch Považskobystrická vlnka. Sú to tradičné plavecké preteky s obrovskou účasťou pre deti do 10 rokov.
Plávala tri disciplíny 50 kraul, 50 znak a 50 prsia. Ako skončila zatiaľ neviem ale vyzerala pri tom dobre ... to je snáď pre dievča ešte dôležitejšie ako výsledok ... :)
 
 
50m Kraul


Víkend už bol v znamení duatlonu. V sobotu sme sa z Jožkom vybrali do Kravian nad Dunajom na 3. kolo slovenského pohára v duatlone. Jožko išiel tiež vyskúšať svoj prvý duatlon. Išiel trošku s obavami, lebo musí pretekať s mladšími žiakmi, hoci ešte do tejto kategórie nepatrí ... ale povedal si, že to skúsi :)
Na víkend hlásili katastrofálne počasie, čo sa teda aj potvrdilo. Ako náhle sme zaparkovali auto v Kravanoch spustil sa lejak. Schovávali sme sa kde sa len dalo, ale ako sa blížil štart žiackych kategórií nedalo sa nič robiť, museli sme na dážď ... veci do depa a rozcvička. Celkom sme to zvládli a už tu bol Jožkov štart ... Musím povedať, že mal strach, prvý duatlon a ešte k tomu v daždi ... Povedali sme si, že je to skúška a tak nech to ide tak, aby mal z toho dobrý pocit a nie aby si to znechutil ... Mladší žiaci súťažia na tratiach 1km beh - 4km cyklistika - 0,5km beh. Povedal som mu, nech to neprepaľuje, prvý beh beží zadržane a nemá sa držať o 3 roky starších chalanov, lebo by sa utavil ... Mám z neho fakt obrovskú radosť, keď vidím ako športuje a keď vidím, že pri tom používa rozum ... krásne si našiel svojich súperov, odhadol výborne tempo a prvý beh pekne vystupňoval V depe bolo asi 30 normálnychcesťákov s 28 palcovými kolesami ... zo smiešne pospúšťanými sedlami a Jožkove nádherné Bianchi s 24-kami :) ... jediný musel mať bicykel otočený opačne lebo zadným kolesom sa nedal osadiť do racku ... zavadzala prehadzovačka. Cyklistiku zvládol v pohode, nikde sa neprepadol ani neposunul a po výbornom depe nádherne odbehol záverečnú 500-ku. V cieli som ho vystískal, zagratuloval ... najdôležitejšie bolo, že bol sám so sebou spokojný a hneď mi povedal, že chce pretekať aj v nedeľu ... tým bolo vlastne rozhodnuté aj o mojom víkendovom programe :) ... Do môjho štartu zostávalo 45 minút, za ten čas sme museli stihnúť prezliecť Jožka do suchého, zmontovať môj bicykel, vyzdvihnúť veci z depa, rozcvičiť sa (rozjazdť sa a rozbehať), odniesť moje veci do depa a odštartovať ... :) Fakt nabitý program ... aspoň že prestalo pršať a dokonca mierne vykuklo slnko ...
Ako prebiehal pretek? Dobre ... dokonca to ide stále lepšie a lepšie ... už si pomaly zvykám na šport zvaný krátky duatlon a musím povedať že ma to veľmi baví ...
Po štarte sa zase začalo bežať naplno a samozrejme som nestíhal prvej skupinke, ktorú tvorili 4 pretekári. Za to v tej druhej som bol bez problémov zabudovaný, tvorili sme ju tiež štyria a za nami sa už otvárala diera ... Nerobilo mi problém držať tempo a po solídnom depe sme vytvorili druhý cyklistický balík. Na trati sme rýchlo zbadali, že borci pred nami sú roztrhaní a tak pri primeranej spolupráci ich potupne všetkých pozbierame :) Primeranú spoluprácu si členovia nášho balíku predstavujú asi tak že 50% odtiahnem ja a o zvyšných 50% sa podelia oni ... ale vďaka aj za to tých 50% mi bohato stačilo pozbierať sily ... A tak sme v prvom zo štyroch kôl dobehli jedného a v druhom ďalších dvoch ... vpredu zostal už iba Martin Berka s približne 50 sekundovým náskokom ... musím mu fakt zložiť poklonu ... celú cyklistiku odtiahol sám a neboli sme schopní ho dotiahnuť ... krásny výkon. Do druhého depa sme teda dorazili siedmi, ja som z depa vybiehal ako prvý zo skupinky ale veľmi rýchlo ma predbehli Janči Pavlík s Matúšom Verbovským ... chlapci fakt behajú krásne ... Vytvorili sme trojičku s Jančim Rozjakom a Mirom Ozorákom (mojim hlavným veteránskym súperom). Spolu sme bežali až do polovice druhého behu, tam sme sa odpútali od Mira ... Jančimu som skúšal nastúpiť zvyšovaním tempa asi kilometer pred cieľom ale on je ako pitbull ... zahryzol sa do mňa a nepovolil ... a v závere ma prešprintoval ... na toto fakt nemám, takže som dobehol celkovo na 5. mieste a veteránov som vyhral ...
Link na výsledky je tu :
žiaci :
http://www.triathlon.sk/images/stories/dd_ziaci.pdf
dospelí :
http://www.triathlon.sk/images/stories/vysledky2013_dua_kravany1.pdf
Z hľadiska môjho výkonu je vidieť značný progres v behu za posledné 3 týždne, cyklistika je stále totálna tragédia (na tieto preteky s povoleným draftingom to stačí, ale na bezhákovú cyklistiku určite nie)  ... tak snáď nabudúce ...
Po preteku som sa ešte vyklusal 5 kiláčikov, časť z toho z Jožkom, Šťupim a spol ... dnes žiadne vyjazdenie na kole, lebo v nedeľu nás čaká ďalší duatlon v Martine.
Vyhlásenie výsledkov bolo fakt pekné na miestnom korze ... veľmi sa mi páčila srdečnosť miestneho starostu a jeho milé slová každému, komu odovzdával cenu ... dokonca ma to tak zobralo, že som na záver za ním zašiel a ešte raz som mu podal ruku a povedal, že urobili krásny pretek a veľmi rád sa sem vrátim ...
Našu pánsku jazdu s Jožkom sme zakončili v aquaparku v Senci ... kde sme sa dve hodinky vyblbli na tobogáne a bazénoch ... Domov sme sa dostali o 8:00, totálne rozmontovaní ... ale nezostávalo nič iné len sa začať baliť na nedeľné preteky aby sme si mohli ráno dlhšie pospať ...
O nedeli nabudúce :)
 
fotky z duatlonu žiaľ nemám ... tak ešte jedna z plávania ... tá sa dokonca dostala aj na oficiálne stránky Kiwami :) ... autorom týchto krásnych fotiek je náš tréner Robert Pastierik
 

 

Žiadne komentáre: