pondelok 6. mája 2013

Duatlon - Priepasné 5-20-2,5


V sobotu som sa opäť vybral na preteky Slovenského pohára v duatlone. Celkom ma to baví a je to pre mňa dobrá príprava na sezónu ...
Priepasné na Myjavských kopaniciach je pomerne blízko, tak prečo nie?
Tento pretek bo zároveň aj majstrovstvami Slovenska všetkých kategórii okrem veteránov a tak to nebol žiadny "guláš".
Už po príchode a zvítaní sa išiel previesť po trati s Marcelom Mikom. Pôjdu sa 4 5-kilometrové členité okruhy ... pre istotu som si trať prešiel 2x :)
Potom mi Marcel ukázal bežeckú trať ... v rámci rozcvičky sme sa dohodli, že si prebehneme jeden okruh ... bežať sa budú na úvod 2 a na koniec jeden. Makoniec jedno kolo malo po odmeraní 3kilometre a nie 2,5 ale hlavne profil behu je hoodne zaujímavý. Po 200metroch po rovine sa začína stúpať a beží sa súvisle do kopca 800metrov, potom sa beží asi pol kilometra hore-dole, ale stále prevažuje to hore, potom nasleduje tak 700m prudkého klesania a okruh sa dokončí 800m mierne dole kopcom. Terén je kombináciou dobrého asfaltu, zlého asfaltu, rozbitého asfaltu, kamenistého podkladu a hliny ... prevýšenie na jednom okruhu asi 80m.
Takže toto na nás čakalo ...

Po skúsenostiach z minulého týždňa som sa dopredu moc netlačil, keďže na úvodnom behu ma predbehlo cca. 20 borcov.  Hneď po štarte sa bežalo poriadne rýchlo a vpredu sa utvorila 5 členná skupinka, na ňou bežal takticky Andrej Orlický (ktorý si borcov vpredu krásne docvakol na prvej rovnejšej pasáži ... nakoniec žiaľ po páde na kole nedokončil) a v ďalšej skupinke som bol ja spolu asi z ďalšími piatimi borcami. Za nami už vznikala diera a tak som nemal inú možnosť, len skúsiť uvisieť ... bežal som naozaj úplný šrot a nejako som sa udržal, až v závere som stratil asi 10 metrov ale to som vedel, že si ľahko docvaknem na kole ...
Na cyklistike sme utvorili druhú skupinu, tá prvá bola tak 40 sekúnd pred nami... Ani na tomto členitom profile sa mi nepodarilo zo skupiny utiecť, hoci som to skúsil asi 3x. Pripisujem to jednak fakt dobrej jazde ostatných členov skupiny ako aj mojej zatiaľ dosť biednej cyklistickej výkonnosti (hold kilometre z jarného sústredenia moc chýbajú ...) O tempo sme sa starali traja, ostatní sa viezli. Takto sme prišli spoločne do depa ja prvý a prvý som aj vybiehal. Hneď sme zostali štyria a v stúpaní sme odtrhli aj Jančiho Rozjaka. Traja sme spolu bežali až asi do vzdialenosti 800m pred cieľom, tam mi obaja nastúpili a ja som už nevedel reagovať a tak som už z mierne vypusteným záverom dobehol na celkovom 9. mieste, 2. vo veteránoch opäť za Mirom Ozorákom (to bol jeden z tých čo mi nastúpili v závere ... rovnako ako pred týždňom vo Dvoroch ... fakt je dobrý)
Ako to celé zhodnotím? Krásny pretek, v krásnom prostredí ... solídny môj výkon, asi tak :)
Link na výsledky je tu :
http://www.triathlon.sk/images/stories/vysledky2013_duapriepasne.pdf
A čo bolo po pretekoch ? Uverejním najneskôr do dvoch dní ... už je to napísané :)
 
Na záver ešte jedna ilustračná fotografia ... na nej je mladý Tadeáš Fazekaš ktorý vyškolil všetkých na oboch pretekoch slovenského pohára v duatlone a s prehľadom zvíťazil spolu s dvoma majsterkami Európy v duatlone Ivanou Kuriačkovou a Petrou Fašungovou ...


Žiadne komentáre: